måndag 4 januari 2016

Gott nytt år!

Nu är 2016 här, året jag fyller 36 och fortsätter sambolivet här i Stockholm. Det går inte att beskriva hur mycket mitt liv förändrades 2015 och allt till det bättre. Det känns himla otroligt att livet verkligen kan vända till det bättre på en ögonblick.

Nåja, nytt år, nytt liv och då kan det väl passa att bloggen får en liten nystart också? Jag har varit rätt så nischad mot nagellack även om det smygt med någon produktrecension lite då och då. Men det ska det bli ändring på nu. Jag har nämligen en vision nu med bloggen, något jag inte hade förut. Låt mig berätta lite snabbt hur jag tänker:

I julklapp fick jag Dita Von Teeses skönhetsbibel och när jag bläddrade fascinerat i den så ploppade något till i mitt huvud och det var startskottet till en helt ny idé med bloggen. Jag beundrar nämligen Ditas känsla för skönhet, inte bara hennes perfekta eyeliner eller hår utan hur hon genomgående är på något sätt dedikerad till sitt eget skönhetsideal och jobbar hårt för att bibehålla det. Nu har jag inga visioner om att bli en ny Dita Von Teese - nä, det skulle vara skrattretande. Nä, vad jag däremot insåg var att jag vill börja ta bättre hand om mig själv, bli den personen jag faktiskt VILL vara och inte bara hafsa mig igenom vardagen. Detta betyder givetvis inte bara ytan, med smink och hår, utan även innifrån både själsligt och kroppsligt. Men nu ska inte detta bli en livsstilsblogg. Här kommer ni bara att läsa om hur jag försöker bemästra sminkkonsten, konsten att styla håret och hur jag kan känna mig lite "vackrare". Kanske slinker det med något mer livsstilsinriktat men i huvudsak kommer det att finnas på mitt instagramkonto.

Mär väl, detta kommer inte att bli en resa för att gå ned i vikt eller dylikt men jag måste påpeka att jag börjat träna och där kommer jag att märka att kroppen kanske förändras. Men huvudmålet med min träning har varit att må bättre, att slippa få ont i kroppen, att slippa stela leder osv. Här kommer det bli mer att se en förbättring i hyn (osminkad alltså), med håret eller hur jag kanske kommer att lära mig hur jag lägger en ögonskugga snyggt. Jag hoppas att ni följer med på min resa! För att ge en bild av hur jag startar 2016 så kommer här en ganska oredigerad (men lite grynig) bild på hur jag ser ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.