tisdag 20 september 2016

Testar: Holographic laser-pigment

Jaaa! Efter en lång bloggpaus (för giftemål, pluggande och jobb) så har jag fått en nytändning och förhoppningsvis kommer jag att blogga lite mer regelbundet framöver.

Idag så vill jag visa holografiskt pigment som används med gellack. Om du är intresserad av nagellack så har du säkert sett att fler privatpersoner börjat experimentera med pigment för att göra snygga naglar hemma. Speciellt chrome- och holonaglar blir galet snygga med pigment.

Jag fick chansen att testa lite pigment från Nur Besten och jag vill nu visa resultaten och förklara lite hur det går till. Förmodligen är det här det närmaste jag kommer till en tutorial för jag är egentligen urkass på att förklara saker. Bara gud vet hur jag har lyckats skriva akademiska uppsatser utan att ha en pedagogisk ådra i mig..

Det du behöver är ett mörkt lack, ett geltopplack som härdas i en UV-lampa samt pigmentet du valt. Jag har Holographic laser pigment.

Steg1 är att måla naglarna i en mörk färg, gärna svart. Jag använder IsaDoras Gothic Black (bästa svarta krämlacket). Sen så ska ett lager geletopplack på och härdas. Jag använde Born Prettys gellack och det funkade bra men jag tror att vilket genomskinligt toppgelelack funkar.
Sedan är det bara att dutta och gnida in pigment på nageln. Och det är faktiskt så enkelt!
Sedan är det bara att lägga på ett lager topplack och härda det. Sista steget är att skölja bort pigmentet som har kommit lite här och var.Och resultatet:
Mina tankar:
Det var överraskande enkelt men jag var inte petnoga med att se till att gellacket täckte det svarta lacket vid kanterna. Tänk på det för annars får du svarta kanter där eftersom pigmentet inte fäster på vanligt lack. Det som verkligen överraskade var att det inte blev så mycket spill med pigmenten. Ja, det kommer lite här och var men absolut inte stora mängder. Jag blev verkligen positivt överraskad och det ska bli roligt att testa de andra (har crome och duokroma pigment kvar).

Disclaimer: Att jag tagit emot varan i recensionssyfte påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme om den.

1 kommentar:

  1. Helt galet läckert ju! Det som skrämmer mig från gellack är borttagningen, hur funkade det tycker du?

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.