torsdag 20 oktober 2016

Depend Glam Rock: höstkollektionen 2016

Jag är ett stort fan av Depends minilack. De har oftast en bra formula, bra pensel som är enkel att måla med samt att de är rätt så galna med färger och de verkar inte vara rädda för att experimentera lite. Kollektionen Glam rock (som kom ut för några veckor sedan) är verkligen en fullträff och jag måste säga att jag gillar alla färger utom en. Få se om ni gissar vilken det är innan inläggets slut.
Här är kollektionen (Från första till sista lacket: 419, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501) :






Alla lack är målade med två lager. Vissa lack behöver, som ni ser, ett lager till men jag tänkte att jag skulle vara konsekvent. Det jag har att anmärka på är att formulan på krämlacken 500 och 501 är rätt så rinniga och skira. De behöver absolut ett lager till för att inte se flammiga ut. Två andra lack som behöver tre lager är 419 och 493. De fungerar med två lager men eftersom de har en duokrom ton i sig så skulle de bli snyggare och fylligare med tre lager.

Det som gör mig gladast med den här kollektionen är att det är en sådan stor variation! Så här ska en kollektion se ut: olika finish samt olika typer av färger inte 5 olika nyanser av samma färg (*host* OPI *host*). Det finns krämlack, skimmer, glitter, duokroma och även flakes! Hur ofta ser man flakes nu för tiden? Kanske i indielack men få rejäla märken lanserar nya lack med flakes i. Faktiskt.

Favoriterna är ljust taupebruna (med guldflakes) 492, det gröna med flakes (givetvis) 496, de duokrom bronsiga (ska testa det med tre lager) 493, blågrön skimriga 499 och odefinierbara (lilagråtaupe?) 491. Jag gillar alltid odefinierbara färger. De som överraskade var det rosa 495 som såg silverfrostigt ut i flaskan men fick en blå och mer intressant underton på naglarna. Möjligen är det en optisk illusion men jag gillar det. Sen så gillar jag den krämlilarosa 501 eftersom den påminner om Toff från butter London.

Är du sugen på att köpa några av lacken så finns de i ganska många fysiska butiker och de kostar 25:- styck. Vill du handla kollektionen på nätet så är Bubblebox ett bra alternativ.

Disclaimer: Att jag tagit emot varan i recensionssyfte påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.