onsdag 19 oktober 2016

Esse Plus Intensity serum

Oj, nu blir det mycket Esse på bloggen men vad fasen: jag har ju precis provat mig igenom en del av deras grejor och de är ju så super att jag vill dela med mig.

Idag vill jag dock utföra en liten varning: den här produkten är hutlöst dyr! Den kostar hela 1699:-! Ja, sextonhundranittionio kronor, vilket är aningens saftigt för ett serum enligt mig. Det som verkligen gör det hela jobbigt är att det är ett bra serum. Riktigt bra faktiskt. Mitt ansikte älskar det och huden har varit så slät, mjuk och utan utbrott av olika slag sedan jag började använda den tidigare i år.

Serumet innehåller, förutom en massa probiotika, extrakt från parakrasse, djävulsklo (!), kigelia samt lågmolekylär hyaluronsyra. Jättebra grejor säkert men ärligt talat så är jag inte så duktig på just ingredienser. Serumet kommer i en smidig pumpflaska på 30 ml.

Produkten riktar sig till dem som vill "ha ett snabbt resultat mot framträdande rynkor". Nu är jag skeptisk mot just att en produkt som läggs på huden helt kan ta bort rynkor. Det den kan göra är att återfukta huden så torrhetslinjer försvinner eller möjligtvis minskar. Jag är 36 så jag har märkt att huden inte längre är lika fin som en 20-årings men jag har inte så mycket rynkor, förutom "beskymmersrynkor" i pannan. Men de är så välihopskrynklade att bara botox skulle bita på dem och jag har inga föreställningar om att ett serum skulle hjälpa där. Det jag däremot har märkt, nu när serumet varit slut i ungefär en månad, är att jag börjar få linjer runt munnen och att huden i ansiktet inte känns lika återfuktad längre. Det kan iofs ha att göra med att jag nyligen börjat med två andra, lite mera aktiva serum och att min känsliga hy reagerar på dem. Men jag måste erkänna att en del av mig funderar på om jag kan lägga 1699:- för att köpa en ny flaska med Intensity serum.....

Är du nyfiken på serumet så finns det bland annat hos Hudoteket.

Disclaimer: Att jag tagit emot varan i recensionssyfte påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.