onsdag 16 november 2016

NOTD: Mermaid's Kiss från Deborah Lippmann

Efter en tid med mörka lack så kände jag för något lätt och glittrigt. Valet föll då på Mermaid's Kiss från Deborah Lippmann.
Mermaid's Kiss kommer från kollektionen The Mermaids från sommaren 2013, så den har några år på nacken. Personligen så tycker jag att det här är ett superfint rosa glitterlack. Och det som är otroligt är att det inte skär sig mot min hudton utan den smälter snarare perfekt in. Lacket är aningens duokromt eftersom den har ett finmalet guldglitter. Förmodlgen är det tack vare den varma tonen som gör att lacket inte skär sig. Visserligen har jag en kall underton i min hud men av någon anledning så funkar inte kalla, ljusrosa lack på mina naglar.

Jag köpte mitt ex på Eleven och det finns faktiskt kvar för bara 119:- (vilket är billigt för ett Lippmann-lack). Resten av kollektionen är också värd att spana in om ni gillar glitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.