fredag 11 november 2016

NOTD: Spun in luxe från Essie

Idag pryds mina naglar av Spun in Luxe från Essies Cashmere matte kollektion (inte helt ny). Det är en av Essies helt matta kollektioner och vad jag har märkt så är de väldigt snygga: kollektionerna består ofta av skimmerlack där ibland skimret är i en kontrasterande färg. Något jag verkligen gillar.

Spun in luxe ses ovan utan överlack (så det torkar matt) och med överlack. Det är ett mörkblått, i princip svart, lack med blått skimmer. Det kanske inte är den mest unika färgen i världen men det är en sådan färg som jag tycker om. Jag har däremot lite svårt att förstå poängen med helt matta kollektioner eftersom det finns matta överlack. Men å andra sidan så brukar de matta kollektionerna från Essie vara mer intressanta än dess vanliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.